Blog

Double Dash, dubbel plezier

Samen met mijn vriendin zijn we een dynamisch gamend duo. We hebben elkaar zo ontmoet en het is altijd een verbindend element gebleven. In de eerste instantie was corona dan ook koren op de molen voor ons samen spelen. In de loop van de lockdowns werdt echter duidelijk dat we niet de enige waren die s’ avonds online gingen. Altijd zo rond zeven uur, wanneer iedereen in het gebouw klaar was met eten, zagen we de verbinding steeds verder dichtslibben. Rond half 8 was er weinig kans om een shooter te spelen. We hadden dus een oplossing nodig.

Meer internet?

Eerst dachten we dat we moesten overschakelen naar een beter internet pakket. Even rond googelen wees ons er echter op dat een beter pakket niet opgewassen was tegen de piek. De marginale verbetering die het zou opleveren weegt nimmer op tegen de extra kosten. Als we wilde blijven spelen moesten we denken aan iets wat minder ping vereiste.

Console

Als PC fans was console niet iets dat we voorhanden handen. We gingen voor een budget oplossing. Het plan was simpel: een GameCube Kopen. De reden daarvoor was simpel: Super Smash Melee en Mario Kart GameCube Double Dash. Smash is een competitief spelletje met veel diepte om goed in te worden. Als tegenhanger voor de directe competitie was er Double Dash. Daar konden we namelijk samenwerken én winnen. Deze vullen nu een goed deel van de avonden. Tegelijkertijd was dit ook een ideaal moment om een andere vorm van spellen te verkennen.

Bordspellen

Ook bordspellen was een manier om niet te lijden door een slechte verbinding. Onze favoriet tot nu toe is Carcassonne. Het spel an sich is al spannend genoeg, maar het gebrek aan direct digitale gemeenschap betekent dat er veel ruimte is voor optimalisatie zoals we dat meestal doen. Zo maakten we al snel in Excel schema’s over dingen als de kans op het trekken van een bepaalde tegel tegenover de waarde van een bepaald project. Het is nog niet af, maar we willen het modelleren als de winst-verlies tracker voor Hearthstone Battlegrounds. Afhankelijk van wat je ruimte is moet je kunnen bepalen wat je kansen zijn en daarbij wat de optimale zet is. Daarnaast vonden we al snel tactieken als agressief op elkaar inbouwen tegenover je eigen structuren zover mogelijk distantiëren van andere tegels. We hadden het een paar keer eerder gespeeld bij vrienden vorig jaar, en onze speelstijl lijkt nu al niks op die van toen.

Geef een reactie

Thema door Anders Norén