Blog

Telefoondienst voor webwinkels

Webwinkels worden vaak platgebeld door klanten die vragen hebben omtrent de diensten/producten die je aanbiedt op de webwinkel, maar ook kunnen ze vragen hebben over de webwinkel zelf. Alhoewel dit laat zien dat er daadwerkelijk interesse is naar je producten/diensten, kan dit op een gegeven moment zeer vervelend worden. Het kost soms zoveel tijd dat je de gehele dag bezig bent met het beantwoorden van telefoontjes, terwijl je het liefst bezig wilt zijn met belangrijke zaken en dat is begrijpelijk. Het is daarom verstandig om eens te kijken naar het uitbesteden van het telefonisch klantcontact aan een telefoondienst.

Wat is een telefoondienst?

Een telefoondienst zoals Bizziphone.com is een bedrijf dat andere bedrijven uit de brand helpt door het beantwoorden van de vele vragen van klanten. Deze diensten verdiepen zich in de diensten/producten die een bedrijf aanbiedt en stellen samen met het bedrijf ook scripts op die de klantenservicemedewerkers van de telefoondienst kunnen gebruiken. Je kan er dus zeker vanuit gaan dat je klanten dezelfde service krijgen dan dat als je zelf de klantenservice zou doen. Helaas kan een telefoondienst niet specifieke vragen beantwoorden en worden deze vrijwel altijd doorgezet naar jou. 

Voordelen van het inschakelen van een telefoondienst 

Naast dat je meer tijd overhoudt door het uitbesteden van telefonisch klantcontact aan een telefoondienst, zijn er zeker nog andere voordelen. Werknemers van een telefoondienst zijn opgeleid tot klantenservicemedewerker en kunnen in veel gevallen een uitstekende service verlenen. Daarnaast is het door het implementeren van een CRM mogelijk om gegevens te bewaren en kan de telefoondienst bijvoorbeeld klanten hun geld teruggegeven of inzicht krijgen op waarom een bepaalde bestelling niet geleverd is. Als je wilt weten wat alle voordelen zijn van het inschakelen van een telefoondienst en hoe een telefoondienst jou kan helpen, dan is het aangeraden om eens contact op te nemen met bizziphone.com.

Voorkom veel telefoontjes 

De reden dat je bedrijf veel telefoontjes van klanten ontvangt, heeft grotendeels te maken met de website. Uit meerdere onderzoeken is namelijk gebleken dat veel telefoontjes om vragen gaan die niet inhoudelijk zijn. Een voorbeeld van zo’n vraag: ‘Is product X nog op voorraad’? Zulke vragen kun je simpelweg voorkomen door voldoende informatie op je webwinkel of website te plaatsen, maar ook kun je een chatbot implementeren die zulke vragen automatisch kan beantwoorden. Dit is natuurlijk ook verstandig om te doen als je een telefoondienst inschakelt aangezien je zo kosten kan besparen. 

Geef een reactie